Skip to content

Værd at holde øje med

XereckXereck Member Posts: 30
edited November 2012 in Dansk
Hvis I ligesom jeg er kæmpefan af de isometriske RPG spil og aldrig helt blev fanget af 3D Action RPG bølgen de seneste år (NWN-serien dog en undtagelse), så er her nogle ting der måske er værd at følge:

Project Eternity, Obsidian Entertainment: http://www.kickstarter.com/projects/obsidian/project-eternity

Firmaet der startede RPG revolutionen tilbage i 90'erne er "in business" igen: http://www.blackisle.com/

Personligt synes jeg det er lækkert at se de isometriske RPG spil har fået en genoplivning og at nogle virksomheder har indset at 3D ikke altid gør et spil federe. Og nu har Overhaul annonceret at de går igang med at give Baldur's Gate II samme tur som 1'eren.....kan da næsten ikke blive bedre med hele 3 virksomheder der går tilbage til rødderne :)
Post edited by Xereck on

Comments

  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Lækkert information! Jeg vidste slet ikke at Black Isle var tilbage =D ! Det godt nok herligt at se!
    Project Eternity, lyder godt nok spændende! Det tror jeg, at jeg vil følge nøje efter.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    For resten, The Temple of Elemental Evil har fanget min interesse, er der nogle som kender det, der måske kunne anbefale det (= ?
  • BytebrainBytebrain Member Posts: 602
    Black Isle har ikke været væk overhovedet, men blev for længe siden købt op af Interplay. De har så for nylig set hvor populær baldur's Gate:EE er, og som et marketing trick bragte de så Black Isle frem fra glemslen.

    Problemet er, at de kun har 'brandet' Black Isle. Der er absolut ingen af de oprindelige mennesker der arbejdede for Black Isle i sin tid. De fleste af dem forlod Interplay for længe siden, da de ikke fik lov til at lave den type spil de havde lyst til.
    18 af de oprindelige Black Isle medarbejdere har siden dannet Obsidian.

    Så Obsidian er i virkeligheden Black Isle, og Black Isle er i virkeligheden Interplay.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    edited November 2012
    Ah sådan, tak for Info =)
    - Men intet mindre så er de tilbage, og de har ambitioner, så de er vel klart værd at følge ;)
    Post edited by Bagger on
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Tror Project Eternity seriøst bliver stort og med de folk der er bag, plus helt ny engine.
    Er uden tvivl et spil der skal holdes øje med.
  • BytebrainBytebrain Member Posts: 602
    edited November 2012
    Bagger said:

    Ah sådan, tak for Info =)
    - Men intet mindre så er de tilbage, og de har ambitioner, så de er vel klart værd at følge ;)

    Tjah, jeg har personligt ikke så store forventninger til kæmpe firmaer som Interplay. De er mere vant til at tænke med pengepungen og vælge laveste fællesnævner. Alt andet lige, så er dybe RPG's som Baldur's Gate dyre og krævende at lave, og der er desværre rigtig mange i konsol generationen som tænker mere på grafik og som ikke er vant til at man skal læse og tænke selv i spil...

    Men vi har da lov til at håbe. :)

    Jeg er til gengæld helt kørt op over Project Infinity!
    Men dem der laver spillet er folk som elsker den type spil, og som netop har kæmpet for at frigøre sig fra firmaer som Interplay, EA osv.

    Edit.
    Skrev "hyppet" i stedet for "hypet" og kunne ikke holde ud at kigge på nogle af ordene.. Så tåbeligt ud på skrift.. :)
    Endte med "kørt op over".. :-)
    Post edited by Bytebrain on
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    edited November 2012
    Ja, jeg overvejer kraftigt på, om at give en skilling med.

    I hvertfald så ser det ud til at RPG genren bliver yderligere spidsede til i den nære fremtid. Så der kommer nok nogle guldklumper ind imellem =) !
  • XereckXereck Member Posts: 30
    edited November 2012
    Bagger said:

    For resten, The Temple of Elemental Evil har fanget min interesse, er der nogle som kender det, der måske kunne anbefale det (= ?

    Jeg har spillet på min hylde, men må indrømme at jeg aldrig kom helt ind i det. Det er nok mest fordi BG, ID og NWN serierne har gjort mig til en kæmpe fan af Forgotten Realms universet, og er derfor svært for mig at sætte mig ind i Greyhawk verdenen, som Temple of Elemental Evil foregår i. Dog skal det siges at ToEE har fået rimelig gode anmeldelser og PC Gamer har da også givet det 79% i score :)

    Jeg skal helt sikkert nok komme igang med det på et tidspunkt, men det bliver i ventetiden mellem gennemførelsen af BG:EE og til BG2:EE udkommer :)

    Jeg kan da også lige nævne Planescape: Torment som et spil der er værd at prøve. Nogle mennsker siger at det overgår BG spillene, og havde også Chris Avellone (ID, ID2, NWN2) som lead game designer og han er nu en del af Obsidian Entertainment der arbejder på Project Eternity :)
    Post edited by Xereck on
  • etaglocetagloc Member Posts: 349
    ja, det er fedt at se den her "gamle genre" kommer til live igen.
    Har selv støttet både projekt eternity og Wasteland.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @Xereck
    Lækkert! Tak for din viden =) !
  • MiridorMiridor Member Posts: 90
    Jeg er også med på Eternity-vognen. Det bliver spændende.
    Man kan håbe, at Overhaul også tager Torment under kærlig behandling på et tidspunkt. Det er et superfedt spil (som jeg aldrig har fået gennemført), men jeg tør næsten ikke kigge på det i dag, og jeg husker det som ret buggy og med i længden lidt kedelige kampe - selvom dialogen og historien mere end opvejer det.
  • XereckXereck Member Posts: 30
    Fandt lige den her: https://torment.inxile-entertainment.com/about

    Det er en ny titel i Torment franchisen og ifølge beskrivelsen bliver det i samme stil som Planescape: Torment :)
Sign In or Register to comment.