Skip to content

En lille hilsen (Til alle nyankomne, giv endelig lyd i dette fora)

BaggerBagger Member Posts: 144
edited November 2012 in Dansk
Hey folkens!

Det da fornemt, at vi har fået vores egen lille folder på hjemmesiden! Og derfor, ville jeg bare orienterer mig om, hvor mange vi egentlig er =) ? Og om der er nogle frivillige derude, som hjælper på den ene eller den anden måde, og om der er noget oversættelse, som der findes sted =) ?
Post edited by Bagger on
«13

Comments

  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Hey .

    Havde skrevet til ham Cameron engang om at ; news kunne jeg/andre oversætte til dansk, men det krævede ligesom vores eget lille subforum.
    Men jeg tror , som det blev skrevet i en anden tråd, at danskere hovedsaligt er ret ferme til engelsk. Tror heller ikke man spiller BG, uden man har lidt forståelse for engelsk :P

    Dog tror jeg da vi er en del danskere herinde.. Tror vi nærmer os 10 stk, af dem der svarer herinde :)
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Ja lige præcis! Var også bare nysgerrig. Det vil egentlige også ødelægge charmen, synes jeg selv, men hvis der var nogle, som tog sig tid til det, ville det også på sin vis, være rimelig cool =)

    10 aktive på forum? Hyggeligt =)

  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Ok, tak skal du ha =)
  • XereckXereck Member Posts: 30
    Jeg kan også melde mig under fanen af danske BG spillere, men for at være helt ærlig virker det som spild af arbejde at oversætte nyheder til dansk :)
    Lothar_Maceera
  • KenKen Member Posts: 226
    Haha, jeg brugte BG1 til at LÆRE engelsk, så det behøves ikke længere ;)

    Sad ofte med en ordbog ved siden af mig for at kunne oversætte nogle af de sjovere ord.
    Lothar_Maceera
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Syntes også at bare vi har lidt dansk herinde i dette lille forum, så er jeg også tilfreds :)
  • CablefishCablefish Member Posts: 37
    Jeg husker det som i går. 1994, femte klasse. Kom spændt hjem fra kommunebiblioteket med Advanced Dungeons and Dragons - Players Handbook under armen. Jeg tog den med på to ugers ferie i et sommerhus. Det regnede. Jeg forlod stort set ikke huset, men kom hjem med en hobby der forfulgte mig resten af livet og særdeles gode engelskkundskaber af en femteklasseselev.

    Tror ikke vi behøver at oversætte så meget.
    Lothar_MaceeraanalingusDanielStidsen
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Ja bestemt!
    - Ja Xereck, det ville være spild af tid ^^

    Forresten, imens vi venter på BG:EE realease, så kan jeg anbefale et spil på smartphone som hedder: Knights of Pen and Paper. Det er et ret underholdene spil, som kun koster 19kr (=
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Lige præcis, Cablefish (=
    Cablefish
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Jeg læste Dagonlance Krøniker for maaaange år siden.. derefter var jeg solgt på stedet .
    Håber stadig på at med tiden der kommer et stort RPG i denne verden :)
    Lothar_Maceeraanalingus
  • BytebrainBytebrain Member Posts: 602
    Bagger said:

    Ja bestemt!
    - Ja Xereck, det ville være spild af tid ^^

    Forresten, imens vi venter på BG:EE realease, så kan jeg anbefale et spil på smartphone som hedder: Knights of Pen and Paper. Det er et ret underholdene spil, som kun koster 19kr (=

    Knights of Pen & Paper er et rigtig sjovt spil. Ret simpelt, men med et væld af gode idéer og meget unikt, i og med at man til dels spiller både DM'er og characters.
    Meget anbefalelsesværdigt. Der er desværre et væld af bugs i spillet som er ret irriterende, men en Update er blevet submittet til Apple.
    Android versionen skulle være bug free.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Det lyder da meget interessant, Kim. Jeg kender desværre ikke noget til det.

    - Præcis Brain, det ser vidst også sådan ud, at der kommer flere campaings i fremtiden, så det lyder endda endnu lovende.
  • Jeg er endnu en af de danske brugere, omend jeg er inaktiv mht. til at få skrevet herinde. Glæder mig virkeligt til udgivelsen. BG serien er mine all-time favorit spil. Selv blev jeg hooked på fantasy genren pga. Dennis Jürgensens Krøniker fra Kvæhl serie. Efterfulgt af Dystopia. Herefter er det gået slag i slag med Dragonlance og Forgotten Realms, en lille intermezzo med Tolkiens bøger. Trudy Canavan kan også varmt anbefales. PT er jeg ved at være færdig med R.A. Salvatores Drizzt serie efter den kaster jeg mig nok ud i Diskworld serien.
  • KenKen Member Posts: 226
    Jeg har lyst til at læse lidt, godt for hjernen.

    Er der nogle gode bøger der kan anbefales? Gerne med en meget lukket slutning, og hvor det hele ikke er for "stort". Ingen highlevelepicomgworldisindanger scenarier!
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    edited November 2012
    @Ken
    Inde for Fantasy genren kan jeg klart anbefale Krøniker i DragonLance serien. Men når du nu siger "lukket" slutning, holder den sgu nok ikke.

    Inde for thriller/horror genren har jeg altid været en sucker for King og D.R Koontz.
    Prøv denne : Dean R. Koontz - Hvad natten skjuler

    Den hænger i dig et stykke tid ;)
  • BytebrainBytebrain Member Posts: 602

    Jeg er endnu en af de danske brugere, omend jeg er inaktiv mht. til at få skrevet herinde. Glæder mig virkeligt til udgivelsen. BG serien er mine all-time favorit spil. Selv blev jeg hooked på fantasy genren pga. Dennis Jürgensens Krøniker fra Kvæhl serie. Efterfulgt af Dystopia. Herefter er det gået slag i slag med Dragonlance og Forgotten Realms, en lille intermezzo med Tolkiens bøger. Trudy Canavan kan også varmt anbefales. PT er jeg ved at være færdig med R.A. Salvatores Drizzt serie efter den kaster jeg mig nok ud i Diskworld serien.

    Glæd dig til Discworld serien!
    Har læst dem alle mange gange, det er noget af det mest originale, usandsynlig morsomme, indsigtsfulde og fantastiske jeg nogensinde har læst.
    Og jeg læser 2-3 bøger om ugen, så'n cirka.

    Må jeg anbefale at du springer de to første bind over tilsat starte med?
    Ikke at de ikke er gode, men kvaliteten får et ordenligt nøk opad efter de to første, hvor Pratchett kun lige er ved at finde ud af hvilken retning serien skal tage.
    De var først skrevet som en parodi på Fantasy univers generelt, og er mere "falden på halen, slapstick og fart over felter end de senere udgivelser.
    Men gode, især efter du har læst et par af de senere bøger.
  • Hehe jeg har allerede investeret i de to første. Glæder mig usandsynligt til at komme igang med dem, var fuldt ud klar over at de var parodier da jeg købte dem. Men eftersom min all-time favorit bog er The Hitchhiker's Guide to the Galaxy af Douglas Adams så lidt humor skræmmer mig ikke væk.

    Jeg vil i øvrigt også anbefale H.P Lovecraft.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Dragonlance serien, er det en del af D&D verden, eller har den sin egen?
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    DragonLance serien er en del af D&D. Men det er en verden for sig selv . Krynn hedder denne verden.http://eatmaifantasyresearch.files.wordpress.com/2010/11/ansalon_map2.jpg


    Den har dog intet at gøre med Forgotten Realms. Som også er en del af D&D.

    Bagger
  • Dragon Lance har også en lille gæste optræden i BG:2 så det antydes kraftigt at det er samme univers, men en anden verden. Bøgerne er helt klart værd at læse.
    Bagger
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Puha , det er mange år siden jeg har været i gang med BG II, så lytter da gerne med her @Nishi_Kara_No_Kaze :O)
  • Det er i the planar sphere. De knights man møder er Knights of Krynn. Er lige ved at tro, at de halflings man også nakker, er Kendars.
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    edited November 2012
    ok.. har jeg sgu ikk bidt mærke i.. :/
    Er stædig, så spiller BG EE først og venter med tålmodighed til BG II EE kommer, før jeg må se det :P

    Men altid rart med inputs.. :)
  • Jeg så det heller ikke før jeg havde læst om det. (^_^)
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Lækkert! Tak for info =)
  • Kang54Kang54 Member Posts: 58
    Hejsa. Endnu en dansker her. Har spillet BG since forever, selv om det er et par år siden jeg sidst har haft fingrene i det, så det bliver en god dag d. 28.

    Og så må jeg i øvrigt lige slutte mig til anbefalingen om Discworld serien. De er intet mindre end fantastiske (om end de ikke alle er lige gode). Bogen Guards, Guards er rigtig god at starte ud med, og alle bøgerne i Watch-delserien er noget af det bedste man kan få.
    lordkim
  • korrickorric Member Posts: 2
    Hej Hej, Jeg melder mig også lige på banen herinde :)
    Baldurs Gate har fuldt mig siden det udkom og jeg har spillet det omkring en gang om året siden den gang. Det bliver aldrig for gammelt eller kedeligt til mig :) Men sjovt at se at der er en lille gruppe BG-nørder som holder til herinde :D
    Cablefish: Haha din historie gav mig nærmest gåsehud, kan tydeligt huske hvordan jeg lånte Advanced Dungeons and Dragons af ungdomsklubben og granskede dens sider utallige gange :) Der fandt jeg samtidigt ud af at de regler mig og mine kammerater havde overført fra Baldurs Gate, rent faktisk var et eksisterende rollespil. Tror vi brugte en uge på at stige i level med alle classes hverisær og noterede hvilke ændringer der var i THACO, saving throws osv ved hvert level.... så kunne nærmest reglerne til AD&D inden jeg læste grundbogen hehe :D
    Nishi_Kara_No_KazeBagger
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Hehe, det lyder da hyggeligt!
    - Jeg må så erkende, at jeg ikke har nørdede det lige så meget som jer andre. Jeg har prøvet papirs da jeg var yngre, men jeg kender i virkeligheden ikke så meget til verdenen. I det mindste kan jeg finde ud af det ^^
    Men det er herligt at se, at der kommer flere danskere, som giver sig til kende, og som har nogle gode oplevelser indefra denne her verden (=

    Jeg skal muligvis snart starte op på noget jobprøvning indenfor pædagog på fritidsklubplan, og dér ville det være en fordel, hvis jeg vidste noget mere, og måske få noget ekstra inspiration!
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Og igen, herligt at se endnu flere danskere! Håber at se flere de kommende dage! =D
Sign In or Register to comment.