Skip to content

Hvilken class/race er din favorit?

BaggerBagger Member Posts: 144
edited November 2012 in Dansk
Personlig, har jeg ikke nogen selv.
Den eneste gang, hvor jeg har startet fra BG til ToB, er med en Half-elf Cleric, hvor jeg kørte en romance med Jaheria.

Hvad er jeres?
- Og har i besluttet jeres character på forhånd til BGEE?
«1

Comments

  • XereckXereck Member Posts: 30
    edited November 2012
    Har altid været fascineret af classes der kan kaste Divine spells, så bliver nok en Paladin eller Cleric. Cleric er nok det mest oplagte med tanke på hvad man er...uden at spoile for meget :)

    Så det bliver nok en Human Cleric, selvom jeg har kørt BG1 igennem med sådan en et par gange før. Og så er det aldrig skidt at Clerics mere eller mindre kan det hele, med tanke på de både har heals, summons, offensive spells og med de rigtige buffs kan gå i nærkamp på samme niveau som en fighter, hvis ikke bedre :)

    Og så er Jaheira klart den fedeste og mest komplicerede romance i BG2. Glemmer aldrig musikken der spiller når hendes romance dialoger kommer op. Man kan næsten mærke i musikken at hun har været igennem meget med både Khalid og en selv:

    Bagger
  • etaglocetagloc Member Posts: 349
    Spiller somregl altid paladin.. også da jeg som yngre spillede pen and paper.. jeg elskede at spille en overmodig heltetype med hjertet på det rette sted =)... tror dog, at jeg vil spille noget helt andet i den her omgang.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @Etagloc
    Ja, sådan har jeg også haft det! Så voksede jeg fra det, og nu ved jeg ikke lige helt hvad jeg vil. Måske noget der slår hårdt ^^

    @Xereck
    Så har vi, jo nærmest kørt helt synonymt, jo =D! Og angående Jaheria, så lære tiden jo alle sår .... Og så står vi klar, haha ;D ... Synes klart hun var den toughest på alle mulige måder, så jeg synes ikke det var så svært... men nu vil jeg gerne prøve noget nyt, hvis det overhoved sker =)

    Men for at være ærlig, så synes jeg kun det krydre hele spiloplevelsen, med noget romance. Man får også en fornemmelse af, at det henvender sig til et voksent publikum.
  • etaglocetagloc Member Posts: 349
    @Bagger
    jeg hørte engang i et interview, med en game designerne, der sagde noget i stil med
    "people rarely relate to the story, people relate to people"
    derfor er Npc'er og romances/venskab så vigtige for en god historie. Hvem der har spillet Bg. kan ikke huske, minsc, irenicus, eller deres første romance option, bare for at nævne et par stykker ; )
    selvfølgelig er historien også vigtig, med der er karaktererne der et godt stykke hen af vejen skabe stemningen.
    Bagger
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @etagloc
    Det lyder meget rigtigt =) ! Og det er egentlig et godt quote! Det går i hvert fald op i en højere enhed! Og det er bare guf for os =)
  • KRKKRK Member Posts: 21
    Spiller for det meste mages eller clerics, men vil spille berserker dual / thief for nogle nice backstab hits :) Vil dog først dual omkring level 9, så det bliver nok i starten i BG2:EE.
  • etaglocetagloc Member Posts: 349
    @KRK
    forestiller mig en meget sur mand, med fråde om munden, der sniger sig ind på hans bytte ;P
  • killraakillraa Member Posts: 8
    Jeg skal helt sikkert lave en Bard. Grunden er at en bard er total ligegyldig i rollespil syntes jeg og jeg er nok lidt en sucker for den class som ingen vil have så helt sikkert jeg skal have en bard som er total nytteløs :D
    Men udover det så de buffs som en bard giver i starten kan det jo være en fordel måske.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    edited November 2012
    @killraa
    Jeg har i hvert fald hørt, at der er mange fordele ved at have en bard med i teamet, specielt hvis det er ens første gang, så skulle de være gode.
    Jeg tror også, at jeg selv ska' prøve en, på et tidspunkt ;)
  • MiridorMiridor Member Posts: 90
    Jeg har tidligere blandt andet spillet som Paladin/Wizard Slayer og Half-Elf Fighter/Mage og senest et solo-run som half-elf fighter/mage/thief - det var ret sjovt. Svært i starten, men lettere senere, da man ikke har noget svæklinge at passe på :-) I BG:EE vil jeg for første gang prøve med et evil party, og jeg tror, min character skal være en thief, der dualer til mage omkring level 6.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @Miridor
    Solo! Hvordan gik det egentligt?
  • Miridor said:

    ... I BG:EE vil jeg for første gang prøve med et evil party...

    This.
    Jeg regner også med at lave et evil party, for at bruge nogle af de npc's jeg aldrig har spillet med. Jeg har også spillet BG:2+TOB med en solo Cleric/Ranger Hvilket var overraskende let, da man ikke splitter XP'en i seks (eller mindre). Og det er selvsagt lettere at gøre en char immun til mange ting, end det er at gøre det samme for flere.
    Jeg tror desuden jeg laver to selfmade chars i denne omgang, Kensai/Mage dual classed og en Thief/Mage af en art. Jeg plejer altid at have to mages på mit team. Resten skal så fordeles ud på evil dudes.

  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Jeg har egentlig aldrig prøvet, med et rent evil team før. Det kunne være at det skulle prøves af.
  • KRKKRK Member Posts: 21
    Er sku blevet i tvivl om jeg gider beserker/thief, da det først er hensigtsmæssigt at dual i bg2:ee, og ved ikke om jeg gider spille beserker hele vejen igennem bg:ee. Overvejer at prøve en stalker, archer eller blade, nogle andre gode ideer? Har spillet alt for meget mage/cleric/assassin, så alle andre end dem er viable for mig :)
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @KRK
    Prøv den der blade!
  • MiridorMiridor Member Posts: 90
    Det var egentlig ret sjovt at prøve et solorun, da man ikke spilder så meget tid på at flytte gruppen rundt (som trange steder i eksempel Firewine, gisp!), og mens nogle kampe er ret udfordrende, fordi man selvfølgelig bliver omringet, og alle fjender går løs på en, kan man andre steder stryge lige igennem. Vampyrer kan ikke gøre så meget, når man kun skal sørge for negative plane protection til én character, men drager voldte mig vistnok visse problemer. I længden føles det dog meget som powergaming, når man konstant hælder alle fundne potions lige ned i løgnhalsen, så man altid er buffed og healed :-)
  • KRKKRK Member Posts: 21
    Bagger said:

    @KRK
    Prøv den der blade!

    Tror faktisk jeg vil prøve Blade. Så two weapon style-fighting med longsword/schimitars? Også celestial fury i bg2 vel....
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Elsker hard talk. Det der lød i mine øre som noget en kirurg ville sige hahaha
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @Miridor
    Kørte du så igennem hele serien, eller =)?

    @KRK
    Ja, lige præcis!
  • Personligt elsker jeg ideén om at prøve at køre den/de samme chars igennem bg:ee samt bg2:ee
    lordkimBagger
  • MiridorMiridor Member Posts: 90
    @Bagger
    Ja, det gjorde jeg. Det har jeg gjort én gang med canon-gruppen (Jaheira, Khalid, Imoen, Minsc, Dynaheir i BG1 og et par afløsere i BG2), én gang med en gruppe, hvor jeg selv lavede alle characters og så altså én gang solo. Det er altid epic, når man endelig er igennem :-)
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Lyder fuldkommen syg at kunne køre gamet igennem solo... Tager hatten af :O)
    Tror jeg prøver cleric denne gang.. måske ranger..
    Havde ellers tiltænkt mig at være evil, men godheden i mig siger noget andet ;)
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @Miridor
    Hold da op, det sku' sejt! Det MÅ jeg prøve på et tidspunkt! Så er en multiclass jo oplagt. Hvilken sværhedsgrad spillede du så på ;) ?
  • MiridorMiridor Member Posts: 90
    Jeg spiller altid på...hmm...standard? Det, spillet er indstillet til fra start. Det skal lige siges, at det var Tutu, hvor man kan få en Bag of Holding, Gem Bag osv. i BG1, så man kan bære mere grej end ellers - alternativet havde jeg ikke orket, da jeg finder inventory management meget belastende :)
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @Miridor
    Okay! - Ja, det kan jeg godt forstå! Det ville da også være et helvede uden.
    Jeg har aldrig prøvet med mods før ... Kan du huske i hvilken mappe de skal i?
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    @bagger
    I denne tråd er der hvilke Mod´s der kan bruges, og hvilke der ikke er nødvendige etc etc.

    http://forum.baldursgate.com/discussion/6967/bgee-mod-compatibility-thread/p1
    Bagger
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @lordkim
    Tusind tak!
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Tror jeg kører det uden Mods første gang..
    Bagger
  • KenKen Member Posts: 226
    Jeg har spillet BG1 som pure Mage utallige gange. Er dog mest glad for sorcerer, eftersom det føles lækkert når man er high level og bare spytter spells ud i stimer! Ifht en mage der kræver mikromanagement.

    Tror dog jeg tvinger mig til at spille som en mage/thief denne gang, hele vejen igennem skidtet. Hell, både det og en sorcerer!

    Human er min favorit classe, er være så skrøbelig og dødelig er motiverende i et rollespil :)
    lordkim
  • KRKKRK Member Posts: 21
    lordkim said:

    Lyder fuldkommen syg at kunne køre gamet igennem solo... Tager hatten af :O)
    Tror jeg prøver cleric denne gang.. måske ranger..
    Havde ellers tiltænkt mig at være evil, men godheden i mig siger noget andet ;)

    Det er faktisk overraskende nemt at soloe fra bg til tob. Det er sværest i starten, og kræver nogle gange at man ændre strategier eller abuser den dårlige AI, men det er ikke så svært som man skulle tro. Vælg thief/kensai eller monk, også snart du rammer de højere levels i BG2 er det piece of cake, ofte alt for nemt. Spillet er trods alt designet til at dele exp i 6. Der er en tråd her på det generelle forum, hvor der er en gut det gennemfører BG2 uden at level op en eneste gang. D.v.s at han færdiggøre hele BG2 med et level 7 party... Det er en ironman opgave :)
    Miridor
Sign In or Register to comment.