Skip to content

En lille hilsen (Til alle nyankomne, giv endelig lyd i dette fora)

2

Comments

  • korrickorric Member Posts: 2
    Nu er jeg nok ikke den vildeste fan der findes :D men Jeg tror desværre også at jeg ikke får den samme "nye" oplevelse af spillet som dem af jer der ikke har spillet spillet i 10 år eller mere. Det kan jeg godt missunde lidt :P

    Men ja, rollespilsviden er godt at have med sig i en fritidsklub :)
  • etaglocetagloc Member Posts: 349
    @korric
    ja hvem der bare kunne spille det for første gang igen ; ) er heldigvis en af de "heldige" der ikke har spillet bg 1 mere end en enkelt gang og uden tales of the sword coast.
    så jeg glæde mig mere og mere som tiden skrider frem.. selvom det nok aldrig bliver det samme, som da jeg var 15.
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    @etagloc. Der er et barn gemt i os alle. ;)
  • etaglocetagloc Member Posts: 349
    @lordkim
    tror sgu nærmere der er 2 gemt inde i mig.
    Og så længe de ikke er i min kælder så går det vel nok ;P
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Hehe ja så er du sgu tilgivet ;)

  • Det er heldigvis evigheder siden jeg har spillet BG1. Det er straks værre ved BG2+TOB det er vel kun et par år siden. Var faktisk ved det købe BG:1 på GOG da det kom frem at BG:EE ar i støbeskeen. Så ved der er massere at glæde sig til. Jeg ved også der er mange NPC'er jeg aldrig brugte så tror jeg giver dem et kig. Så må det være som en første gang igen.
    Håber fandme dette projekt ender i et nyt spil også.
    Lothar_Maceera
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    Jeg kan snart ikke huske mere af spillet hehe.. 12 år siden eller lign, jeg har spillet det.


    Kan se der er flere der prøver at få et multiplayer spil op at køre. Man kunne jo efter første playthrough, se om det er muligt at få stablet et game op herinde , imellem os danskere.

  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Det vil jeg helt sikkert være frisk på =) !
  • killeahkilleah Member Posts: 124
    ah ja, havde da helt overset det her forum. Fornemt ;)

    Har været lidt on and off herinde pga. arbejde - anyway, godt at se danskere med forkærlighed for det velsagtens bedste PC-rpg til dato !.

    4 dage igen :D
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Ja, selv idag overgår det ethvert spil. Skyrim synes jeg er et mesterværk, men BG-serien er legendarisk.
  • etaglocetagloc Member Posts: 349
    ja skyrim skal man ikke kimse af ;), det er det første i elder scroll serien jeg har trukket mig selv hele vejen igennem.
  • Nishi_Kara_No_KazeNishi_Kara_No_Kaze Member Posts: 83
    edited November 2012
    Skyrim er et OK spil. Men jeg synes dog det mangler genspilnings værdi. Noget der kunne være afhjulpet ved at man ed at joine en guild afskrev en eller flere af de andre. Jeg føler bestemt ikke at jeg spilte min tid på det. Men da jeg var done vidste jeg med det samme, at jeg ikke ville spille det igen.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    @Nishi_Kara_No_Kaze
    Ja, det følger jeg dig langt i. Jeg holdte mig derefter til sitequestene. De nu egentlig meget gode, og så var der lejlighed til at prøve de andre guilds af.
  • XereckXereck Member Posts: 30
    Jeg er desværre aldrig helt blevet fanget af hverken Dragon Age eller Skyrim, synes de indeholder for meget action og alt for lidt taktik. Her overgår de isometriske RPG's alt andet, hvor selv en flok Gibberlings kan blive en udfordring hvis du er lvl 1 og ikke får taget et par stykker ud inden de kommer tæt på :) Lidt ærgeligt at 3D åbenbart per automatik bare gør RPG's mere actionprægede. Selv en serie som NWN, der ellers holder sig meget godt op af Baldur's Gate og Icewind Dale, har for nemme encounters og savner lidt de udfordringer der i Baldur's gate kunne tvinge dig til at reloade for 10. gang :)
    etaglocJim
  • ArakinArakin Member Posts: 16
    Jeg vil gerne lige melde mig på banen og nævne at jeg er dansker. :) Jeg er glad for at se folk fra samme land der også spiler Baldur's Gate. Den her uge skal nok blive fed. :)
    Bagger
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Hey Arakin godt at se dig på forummet =)
  • KRKKRK Member Posts: 21
    Melder mig også under fanen af danske bg spillere :) Glæder mig som en sindssyg til at genopleve bg serien, selvom det kun er nogle måneder siden jeg spillede BG2-Tob. Dejligt forum og hej til alle :)
    Baggeretagloc
  • MiridorMiridor Member Posts: 90
    Endnu en dansker her :-) Jeg glæder mig til et gensyn med BG. Jeg har spillet det nogle gange de senere år med en masse forskellige mods, EasyTutu osv, men det bliver rart med en forhåbentlig driftssikker udgave uden bugs - og selvfølgelig bliver det især sjovt at se de nye characters, områder og andre små detaljer.
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Helt sikkert!
  • CluasCluas Member Posts: 355
    Sjovt med et dansk hjørne herinde, hejsa allesammen. Jeg har travlt med at spille IWD men skal da nok lige prøve dette også. Jeg har originalen stående på hylden, og har spillet det meget, men det er længe siden.
  • lordkimlordkim Member Posts: 1,063
    tror sgu vi nærmer os de 20+ forum users. Nice :O)
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Ja, det er sku' lækkert (=
  • killraakillraa Member Posts: 8
    Har glemt at skrive men jeg er også dansker fra fra det midtjyske nærmere betegnet Vejle :D
    Bagger
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    edited December 2012
    Det er fedt at se, hvor aktive vi er her på forummet! Specielt hvis man tænker på det antal vi er! Hvilket egentlig også er typisk dansk ;D

    - Vi er allerede en del mere aktive, end mange andre subforums ^^
    Post edited by Bagger on
  • ZurexoZurexo Member Posts: 1
    edited December 2012
    Så kom jeg også herind, er i gang med at hente spillet og glæder mig meget. Min bedste oplevelse med BG1 er dengang hvor en efterårsferie forsvandt foran spillet :)

    edit: spillet er nu hentet :D
    Xereck
  • Velkommen og god. . . ehrrmmm spiller?
    Lothar_Maceera
  • BaggerBagger Member Posts: 144
    Velkommen til =) !
  • Montresor_SPMontresor_SP Member Posts: 2,208
    Må vel også hellere melde mig til her i tråden.

    Jeg tror ikke, det skulle være nødvendigt at oversætte til dansk - så bliver det såmænd nok bare sværere at forstå for de danskere, der er herinde.
    Mikkel
  • Lothar_MaceeraLothar_Maceera Member Posts: 6
    Pæne hilsener til alle jer andre herinde fra endnu en dansker ^^
    lordkim
  • rumagentrumagent Member Posts: 4
    Endnu en:)

    Jeg venter på mac versionen. Indtil da, er det TuTu i virtuel maskine.
    lordkim
Sign In or Register to comment.