Skip to content

Polska wersja BG1:EE gotowa! (nowe info – dubbing kiedyś tam)

1679111216

Comments

• viaderviader Member, Translator (NDA) Posts: 875
    edited December 2012
    @cherrycoke2l nasuwa mi się pomysł, ale jeśli to zadziała to strach co myśleć o programistach. Może ŁOWCA działa bo w arkuszu mamy duże 'Ł' - Łowca, zaś KAPŁAN nie działa bo w arkuszu mamy małe 'ł' - Kapłan ?
  • YaeriusYaerius Member Posts: 61
    edited December 2012
    Jestem programistą to Wam mogę podpowiedzieć. Funkcje typu toUpper robiące ze stringów same duże litery mają problem ze zmianą znaków innych niż standardowe 26. I dokładnie dlatego Łowca jest poprawnie, bo funkcja nie wpływa na pierwszą literę (która już jest wpisana jako wielka), a pozostałe zmienia poprawnie. Natomiast w Kapłan ł nie będzie zmienione. System po prostu nie wie jaki jest wielki odpowiednik tego znaku. Nie jest to wina czcionki, tylko funkcji użytej do kapitalizowania znaków. Żeby to obejść to albo programiści musieliby dopisać dodatkowe funkcje uwzględniając wszystkie nietypowe znaki, albo poprawnie używać locale (chociaż to nie zawsze pomaga), albo musiałyby istnieć osobne stringi dla tych słów, które są pisane wielkimi literami.

EDIT: Jest oczywiście jeszcze jedna opcja, którą ktoś wcześniej zasugerował. Pozbyć się w ogóle kapitalizowania i wypisywać klasy w "nie może używać" normalnie, małymi literami (pierwsza wielka of kors).
  • viaderviader Member, Translator (NDA) Posts: 875
    edited December 2012
    no tak ale równie dobrze na stałe może być przypisana zmiana ś -> Ś ź -> Ź i tak dalej, nie zawsze jest potrzeba posługiwać się stałym przesunięciem w danym kodzie znaków, dlatego to wstyd jeśli zastosowaliby sposób który podałeś, przy tej ilości języków... Ponadto jestem pewny, że nie zastosowali tego mechanizmu, gdyby tak było, zamiast 'ł' by wyskakiwał dziwny znak. Podejrzewam raczej, że zabrakło procedury zamiany ł -> Ł, ale muszę sprawdzić to dla pewności.